Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE
Stroroom WERTTREW'a
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KL Warschau
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna -> Zasłyszane opowieści i "legendy"
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewolf.wwa
Senior



Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa Stara Ochota / Wüstegiersdorf

PostWysłany: Nie 21:33, 26 Lut 2012    Temat postu:

Kalambo napisał:
W sumie cegła silikatowa mogła być już wtedy użyta, jak teraz popatrzyłem w necie (tak, tak, ciocia Wiki...).
Czy zdjęcia lotnicze oglądał już ktoś, kto widział te banie na żywo?


W latach 70-tych codziennie jeździłem pociągiem podmiejskim na trasie W-wa Ochota - Grodzisk Maz. I widziałem owe "banie" (sztuk 2). Jednak na żadnym z dostępnych zdjęć, publikowanych na tym forum nijak nie widzę tych obiektów czy też jakichś śladów po nich. Nie doszukałem się również dotąd rzetelnych i przekonywujących dowodów na istnienie w tunelu komory gazowej. Zamiast tego zamieszczone są tezy zaprzeczające istnieniu systemu wentylacji, czy też oddymiania tunelu drogowego. Zasadniczym zaś dowodem w sprawie przytaczanym przez zwolenników hipotezy tzw. komory gazowej jest ich silne przekonanie niepoparte konkretnymi dowodami materialnymi. Nie zamierzam przy tym nikogo ze zwolenników powyższej teorii dyskredytować. Jednak nurtuje mnie pytanie: Jak to się stało, ze na wspomnianych zdjęciach nie widać owych "bani", które ni stąd, ni z owąd wyrosły jak przysłowiowe grzyby po deszczu by trwać sobie pomiędzy torami aż do pośpiesznego zatarcia slajdów po komorze gazowej, czyli remontu tunelu w połowie lat 90-tych. Zacieranie śladów odbywało się w tempie, które do dziś pewnie pamięta i przeklina połowa warszawskich posiadaczy aut w owym czasie (boomu motoryzacyjnego). Głownie z racji wystawania w korkach w jedynej drożnej nitce tunelu.

Nie mogę również doszukać się rzekomych dowodów na to, co miało się niby dziać na terenie Lasku na Kole, gdzie w konkretnym miejscu zwolennicy omawianego tematu zlokalizowali jednoznacznie i z nieodłącznym pełnym przekonaniem, enigmatycznie nazywany „obiekt śmierci”. Cokolwiek by to miało być: kolejna gasskamera, krematorium, ściana śmierci czy też może lager, wymaga potwierdzenia w faktach, a nie wyłącznie w domysłach i uzupełniania lub naginania teorii za pomocą faktów dokonanych. Nie wystarczy położyć kamień i postawić krzyż, żeby teorię przekuć w obowiązujący fakt. Paradoksalnie, ostatnio u nas jest to bardzo powszechne zjawisko.
Nie wolno zapominać, że osiedle T.O.R. (późniejsze WSM KOŁO), wraz z ówcześnie istniejącą zabudową w pobliżu, przylegało do Lasku na Kole, zajmując spory obszar i jak należy przypuszczać, a co pewnie i łatwo sprawdzić, liczyło niemało mieszkańców. I o dziwo, ci mieszkańcy mieli wstęp i dostęp do lasku jak i do kontrowersyjnych obiektów w czasie okupacji. Mało tego, ale tajemnicze obiekty były im doskonale znane, gdyż były związane z samym osiedlem.

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie jestem w stanie uwierzyć, że spośród parutysięcznej rzeszy ówczesnych mieszkańców nie znalazło się 10 może nawet 50 osób, które były by w stanie zaświadczyć o tym, co tam miało miejsce. Raptem 100, najwyżej 200 m od ich domów(!?) A może ja jestem zwykłym niedowiarkiem i nie wiem o tym, że świadków zlikwidowały organa bezpieczeństwa PRL, które zacierały ślady zbrodni hitlerowców, NKWD i swoje własne. Choć we własne i sojusznicze jestem w stanie uwierzyć. Ależby w tamtym okresie kryć ludobójstwo hitlerowskie???!!! W czasie kiedy sączyła się jeszcze krew z niezabliźnionych ran, kiedy lata po wojnie ludzi budziły w nocy wojenne przeżycia??? To już zakrawa na absurd i używanie tego jako argument czy też dowód na brak dowodów zalatuje hardcorem, wyrażając się językiem młodzieżowym. Czy wobec tego pozostanie wierzyć w czyjeś silne dogmatyczne przekonanie? I tu otwiera się szybka ścieżka do tworzenia mitów, które są wygodniejsze od prawdy i też mogą stać się faktem.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez ewolf.wwa dnia Nie 21:36, 26 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ewolf.wwa
Senior



Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa Stara Ochota / Wüstegiersdorf

PostWysłany: Nie 21:38, 26 Lut 2012    Temat postu:

ewolf.wwa napisał:
Kalambo napisał:
W sumie cegła silikatowa mogła być już wtedy użyta, jak teraz popatrzyłem w necie (tak, tak, ciocia Wiki...).
Czy zdjęcia lotnicze oglądał już ktoś, kto widział te banie na żywo?


W latach 70-tych codziennie jeździłem pociągiem podmiejskim na trasie W-wa Ochota - Grodzisk Maz. I widziałem owe "banie" (sztuk 2). Jednak na żadnym z dostępnych zdjęć, publikowanych na tym forum nijak nie widzę tych obiektów czy też jakichś śladów po nich. Nie doszukałem się również dotąd rzetelnych i przekonywujących dowodów na istnienie w tunelu komory gazowej. Zamiast tego zamieszczone są tezy zaprzeczające istnieniu systemu wentylacji, czy też oddymiania tunelu drogowego. Zasadniczym zaś dowodem w sprawie przytaczanym przez zwolenników hipotezy tzw. komory gazowej jest ich silne przekonanie niepoparte konkretnymi dowodami materialnymi. Nie zamierzam przy tym nikogo ze zwolenników powyższej teorii dyskredytować. Jednak nurtuje mnie pytanie: Jak to się stało, ze na wspomnianych zdjęciach nie widać owych "bani", które ni stąd, ni z owąd wyrosły jak przysłowiowe grzyby po deszczu by trwać sobie pomiędzy torami aż do pośpiesznego zatarcia slajdów po komorze gazowej, czyli remontu tunelu w połowie lat 90-tych. Zacieranie śladów odbywało się w tempie, które do dziś pewnie pamięta i przeklina połowa warszawskich posiadaczy aut w owym czasie (boomu motoryzacyjnego). Głownie z racji wystawania w korkach w jedynej drożnej nitce tunelu.

Nie mogę również doszukać się rzekomych dowodów na to, co miało się niby dziać na terenie Lasku na Kole, gdzie w konkretnym miejscu zwolennicy omawianego tematu zlokalizowali jednoznacznie i z nieodłącznym pełnym przekonaniem, enigmatycznie nazywany „obiekt śmierci”. Cokolwiek by to miało być: kolejna gasskamera, krematorium, ściana śmierci czy też może lager, wymaga potwierdzenia w faktach, a nie wyłącznie w domysłach i uzupełniania lub naginania teorii za pomocą faktów dokonanych. Nie wystarczy położyć kamień i postawić krzyż, żeby teorię przekuć w obowiązujący fakt. Paradoksalnie, ostatnio u nas jest to bardzo powszechne zjawisko.
Nie wolno zapominać, że osiedle T.O.R. (późniejsze WSM KOŁO), wraz z ówcześnie istniejącą zabudową w pobliżu, przylegało do Lasku na Kole, zajmując spory obszar i jak należy przypuszczać, a co pewnie i łatwo sprawdzić, liczyło niemało mieszkańców. I o dziwo, ci mieszkańcy mieli wstęp i dostęp do lasku jak i do kontrowersyjnych obiektów w czasie okupacji. Mało tego, ale tajemnicze obiekty były im doskonale znane, gdyż były związane z samym osiedlem.

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie jestem w stanie uwierzyć, że spośród parutysięcznej rzeszy ówczesnych mieszkańców nie znalazło się 10 może nawet 50 osób, które były by w stanie zaświadczyć o tym, co tam miało miejsce. Raptem 100, najwyżej 200 m od ich domów(!?) A może ja jestem zwykłym niedowiarkiem i nie wiem o tym, że świadków zlikwidowały organa bezpieczeństwa PRL, które zacierały ślady zbrodni hitlerowców, NKWD i swoje własne. Choć we własne i sojusznicze jestem w stanie uwierzyć. Ale żeby w tamtym okresie kryć ludobójstwo hitlerowskie???!!! W czasie kiedy sączyła się jeszcze krew z niezabliźnionych ran, kiedy lata po wojnie ludzi budziły w nocy wojenne przeżycia??? To już zakrawa na absurd i używanie tego jako argument czy też dowód na brak dowodów zalatuje hardcorem, wyrażając się językiem młodzieżowym. Czy wobec tego pozostanie wierzyć w czyjeś silne dogmatyczne przekonanie? I tu otwiera się szybka ścieżka do tworzenia mitów, które są wygodniejsze od prawdy i też mogą stać się faktem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biedron60
Junior



Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:21, 18 Gru 2012    Temat postu:

Dzisiaj uzupełniam wątek o pierwszy fragment niemieckiego zdjęcia lotniczego wykonanego kamerą Rb 30 z ogniskową 20cm, przybliżona skala zdjęcia to ok. 1:20000.

Zdjęcie pochodzi z serii fotogramów wykonanych 27 lipca 1944 dla m. in. Radomia i Warszawy.




Kilka moich uwag dot. komór gazowych w tunelu ul. Bema w Warszawie Zachodniej.

Wjazd do tunelu od strony Woli odbywał się od ulicy Armatniej. Długość tunelu ok. 72 metry (dokładność +/- 1m). Szerokość tunelu to około 8 metrów (tutaj więcej informacji napiszę w następnym poście).

Moje pytania czy "banie" - tak jak to można znaleźć w wielu opisach dot. KL Warschau - znajdowały się na międzytorzu ?

Wg wątku na forum traditia.fora.pl:

"A po co banie gazotwórcze? Ja zadałem sobie trochę trudu i korzystając z dostępu do podkładów geodezyjnych w pracy, sprawdziłem co było w miejscu generatora w 1945 roku (na podstawie ortofotomapy Warszawy). I ta budowla tam była, ponad wszelką wątpliwość.
Kiedyś dokonujący odczytu stwierdzili nasypisko w tym miejscu i napisali, że budowli nie widać. Ale to nie znaczy, że jej tam nie ma. Żwirowe usypisko znajduje się bezpośrednio na samym obiekcie, ale jego forma odwzorowuje wyraźnie jego kształt, szczególnie budynku szybów. Widać to jeszcze lepiej kiedy nałożymy inwentaryzację geodezyjną terenu. Brzegi usypiska pokrywają się z krawędziami budynku sztolni. Wokół bani północnej jest wyraźne półkoliste zagłębienie. Widać też część krawędzi bani południowej. Jako dwa małe pagórki odwzorowują się wyloty szybów. Można sprawdzić na ortofotomapie z 1945 roku. W jednej trzeciej długości tunelu od strony północnej. Bez podkładu geodezyjnego jest trudniej dostrzec inne szczegóły, ale dwie krawędzie budynku szybów są widoczne od razu i dwa wyloty szybów również."


I załączniki z forum traditia:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biedron60 dnia Wto 23:25, 18 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biedron60
Junior



Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:18, 20 Gru 2012    Temat postu:

Ostatnie niemieckie zdjęcie lotnicze - znane już ze strony Johna Calvina - z 1944 roku. Dokładna data wykonania zdjęć nie jest znana.

Prezentowane zdjęcie zostało jednak zeskanowane, a nie sfotografowane jak na stronie Johna.

Porównanie zdjęć z 1944 i 1945.



Tylko 1944:




Na koniec fragment w 3D - niestety efekt nie jest najlepszy - analizowany fragment znajdował się na skraju jednego z dwóch zdjęć wykorzystanych, co wpłynęło na gorszą jakość.



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biedron60 dnia Czw 0:30, 20 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biedron60
Junior



Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:10, 21 Gru 2012    Temat postu:

I jeszcze jedno zdjęcie się znalazło: 15.11.1944 - również skraj zdjęcia (braki ostrości):



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kalambo
Junior



Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:54, 22 Gru 2012    Temat postu:

Nie wiem, czy to ja jestem ślepy, czy tam po prostu nic nie ma.
Pytaniem jest, czy podkład geodezyjny jest inwentaryzacją terenu dworca, czy też może projektem instalacji.
Dopatrywanie się obiektów na niewyraźnym zdjęciu lotniczym, podanym jako przykład na tamtym forum jest, powiedzmy, mało sensowne, zwłaszcza po obejrzeniu zdjęć z okresów nieco wcześniejszych i przy okazji wyraźniejszych.
Na Traditii piszą o licznych podziemnych instalacjach, rurach i kanałach mających być częścią komór. Ciekawym jest fakt, że ich budowa nie uszłaby raczej uwagi osobom postronnym, a dworzec był przecież normalnie wykorzystywany i pracowali na nim Polacy (o czym już pisałem). Tak więc, na logikę, powstały albo w trakcie budowy samego dworca (odwodnienie, instalacje techniczne itd.), albo w trakcie prac powojennych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kalambo dnia Sob 18:08, 22 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WERTTREW
Ojciec Założyciel



Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 11234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 302 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa, PL

PostWysłany: Nie 13:42, 23 Gru 2012    Temat postu:

Kalambo napisał:
Nie wiem, czy to ja jestem ślepy, czy tam po prostu nic nie ma..

Pociesze Cię - nie jesteś osamotniony. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biedron60
Junior



Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:15, 27 Gru 2012    Temat postu:

Mam jeszcze zdjęcie z 1943 ale chyba nie ma go sensu zamieszczać - bo widać "to" samo co na fotogramach z 1944.

W nowym roku dostanę zdjęcie "późniejsze" i sprawa powinna się wyjaśnić - o czym napiszę na forum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WERTTREW
Ojciec Założyciel



Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 11234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 302 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa, PL

PostWysłany: Śro 9:36, 02 Sty 2013    Temat postu:

Będziemy czekać. Dzięki! Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biedron60
Junior



Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/7

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:20, 30 Sty 2013    Temat postu:

Dotarłem do zdjęcia z 1972 roku ale na jego podstawie nie można jednoznacznie stwierdzić, że banie na tym zdjęciu i przy tej dacie są.

Szukam zdjęć późniejszych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zjawa1
Senior



Dołączył: 11 Gru 2007
Posty: 989
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: w-wa

PostWysłany: Pią 22:15, 05 Kwi 2013    Temat postu:

Jest takie foto (faszystowskie) z oznaczeniem wszystkich zbiorników w okolicach dworca zachodniego z lipca 1944
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zjawa1 dnia Pią 22:16, 05 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna -> Zasłyszane opowieści i "legendy" Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Strona 14 z 14

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin