Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE
Stroroom WERTTREW'a
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KL Warschau
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna -> Zasłyszane opowieści i "legendy"
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oskar
Senior



Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:23, 03 Lis 2007    Temat postu:

GooZe napisał:
Hmmm idąc od dworca Zachodniego, od tunelu, po prawej ręce masz (z tego co pamiętam, a pamięć zawodna jest) ceglane budynki, za nimi idą tory kolejowe, a potem jest ulica, prostopadła do tych torów, przy której jest hala Expo, a dalej zbiorniki gazowni.

Właśnie przed tymi zabudowaniami stoi bunkier, a właściwie jego pozostałość, wydaje mi się, że obecnie obok niego jest śmietnik. Wygląda to trochę komicznie, jakby ów bunkier strzegł śmieci Smile


Witam.
Obóz zagłady był dokładnie w tunelu pod peronami zachodniego. Jadąc z Woli---lewy tunel.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Oskar dnia Śro 23:05, 07 Lis 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Berjer
Przyjaciel Stroroom



Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:39, 03 Lis 2007    Temat postu:

Oskar napisał:


Witam. Obóz zagłady był dokładnie w tunelu pod peronami zachodniego. Jadąc z Woli---lewy tunel.


Nie wypowiadam się na temat - był czy nie było KL Warschau.

Tylko prostuję mylną lokalizację tuneli.

Pod peronami zachodniego nie ma lewego lub prawego tunelu i nie można tamtędy przejechać - bo jest tylko jeden tunel i tylko dla pieszych.

Dwa tunele przejazdowe są w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia a "lewy tunel" o którym pisze Oskar - jest oddalony co najmniej 200 m. na zachód od peronów Dw. Zachodniego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oelka
Moderator



Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 1303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: MDM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 1:50, 04 Lis 2007    Temat postu:

Berjer napisał:

Pod peronami zachodniego nie ma lewego lub prawego tunelu i nie można tamtędy przejechać - bo jest tylko jeden tunel i tylko dla pieszych.

Jest jeszcze drugi tunel, ale niedostepny dla pieszych. Na wschodnim krancu peronow. Jest to tunel, ktory byl przeznacznony do transportu przesylek bagazowych. Z peronami jest polaczony winda. Jednak od lat jest problem z jego uzytkowaniem, poniewaz przedwojenne rozmiary wind nie pasuja do wymiarow wozkow akumulatorowych i ich doczep. Jednak ten tunel nigdy nie wystepowal w jakich kolwiek opisach zwiazanych ze sprawa KL-Warschau.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oskar
Senior



Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 22:17, 05 Lis 2007    Temat postu:

warszawiak napisał:
A co z innymi lagrami? Słyszałem opowieść ze równierz na Kole był obóz MBP-NKWD. Lecz wydaje mi sie ze można włożyć to między bajki Confused NA Kole z tego co wiem po wojnie istniał obóz dla niemców. A podczas budowy trasy AK w latach 90 kiedy prace szły blisko muru cmentarza wojskowego natrafiono na szkielety niemieckie, wieźniów tego obozu, którzy niedoczekali lepszych czasów . . .



W miejscu gdzie AK przecina z Powązkowską na tyłach Cm. Wojskowego a właciwie to już za murem, był cmentarz żołnierzy niemieckich. W latach 70 tych były jeszcze nagrobki. Wiem to bo blisko tego miejsca mieszkałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oskar
Senior



Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 668
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 55 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 22:50, 23 Lis 2007    Temat postu: Tunel Zachodni

A pro po tunelu przy dw. zach. to miałem na myśli tą część pieszo- rowerową, w tym tunelu prawdopodobnie Niemcy urządzili spalarnie. Oglądałem ten tunel cały, w środku jest miejsce któremu trzeba by się uważnie przyjrzeć. Tylko trzeba tam pojechać grupą. To powiem o czym mowa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tadeusz S.
Junior



Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:51, 24 Maj 2008    Temat postu:

Trudna sprawa, okupacja, ginęli ludzie, cierpienie,... ale, no właśnie jest wiele ale, czytaj niepewności, czy aby na pewno tu w tunelu była komora gazowa?

Rozmawiałem o tym onegdaj z ktoś i to właśnie moje słowa zacytował on w poście z 7 czerwca 2006. Ja wtedy nie byłem jeszcze na żadnym forum. Od razu muszę sprostować, bo jakieś przeinaczenie wyszło: ja te dwie budowle zwane tu baniami wielokrotnie widziałem.
W momencie naszej rozmowy twierdziłem tylko stanowczo, że już ich TERAZ tam nie ma, czyli nad tunelem.

Same te budowle nieco mnie zastanawiały, ale ich przeznaczenie upatrywałem w systemie wentylacji tunelu. Bezpośrednio przy tych budowlach nie byłem, ale widziałem w nich dość solidne drzwiczki stalowe. Sądziłem jednak, że dodatkowo mogą to być wieżyce studni odwadniających tunele, coś jak np. budowle przy tunelu pod torami w Brwinowie, czy Żyrardowie, tyle że niższe a solidne zamknięcie wejść, według mnie - inspekcyjnych, było zabezpieczeniem przed wpadnięciem do środka osób postronnych, gdyby komuś np. przyszło do głowy próbować te zamknięcie sforsować. Obecnie ten tunel jest poszerzony, czyli ma dużo większą przepustowość powietrza, a pomimo tego ma ekstra dobudowane kilkanaście wentylatorów usytuowanych między torami. Nie, zdjęć tych budowli nie zrobiłem, gdyż wówczas bardziej interesowałem się taborem.

Osobiście jednak, jeśli można, wątpię aby były to elementy komory gazowej, bo :

1. Wyglądały mi na bardzo świeżej budowy, nie przedwojennej.

2. Wykonane były z białej cegły, zdawało mi się wówczas, że akurat w
latach 60-70-tych była moda na wykorzystywanie w obiektach
inżynieryjnych takiego materiału.

3. Podobno, gdy cała sprawa została rozdmuchana, zgłaszali się ludzie
projektujący, czy też budujący w latach 60-tych, czy też 70-tych te
obiekty, ale ich zakrzyczano i się wycofali,

4. Nie przypominam sobie abym na tych budowlach widział jakiekolwiek
ślady uszkodzeń po działaniach wojennych, a przecież okoliczny teren
był mocno pokiereszowany.

5. Czy na ortomapie 1945 widać te budowle? ja jakoś nic nie mogę
dopatrzyć, a takie słupy po trakcji elektrycznej to można policzyć!

6. Na fotce z 1947, podanej w rzeczonej książce, widać tunel w fazie
odbudowy, sporo wykopek, zdaje się, że cały tunel jest odsłonięty, bo
tory przerzucone, ale tu też nie widzę tych obiektów.

7. Tunel odsłonięty przy odbudowie i zapewne uszczelnianiu, a te dwie
"banie" to na czym by teraz stały? Tak w powietrzu by wisiały? Przecież
niekoniecznie musiały być bezpośrednio nad tunelem.

8. Jak uszczelniano wloty do tego tunelu przy gazowaniu? Jakieś wielkie,
zapewne stalowe drzwi musiały by być. Czy ktoś znalazł gdzieś ślady
po zawiasach do takich wrót ??

9. Wypełnienie gazem w sposób "skuteczny" tak wielkiej przestrzeni
byłoby jeszcze większym "marnotrawstwem środka", a to raczej nie w
gospodarskim zwyczaju nordyków.

Nie neguję, że np. widziano ciężarówki wjeżdżające do tunelu z ofiarami, ale chyba w celu ich rozstrzelania tam. Tunel miał tłumić strzały, przy np. pracujących na dużych obrotach silnikach tychże ciężarówek, a do tego było to ukrycie przed obserwującymi, no i naprędce ograniczony teren dla uniemożliwienia ucieczki. Ofiary po egzekucji szybko można było załadować na te same ciężarówki, wyjechać i wywieźć jakby nigdy nic...
Porażający scenariusz !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ludzik
Senior



Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Sob 1:55, 24 Maj 2008    Temat postu:

hmm, tak mnie teraz natknelo - moze podpytac pana Zygmunta Walkowskiego na kolejnym spotkaniu z serii "Tajemnice zdjec Warszawy" o pokazanie fotek z tych wlasnie okolic - moze daloby sie wywnioskowac cos na ten temat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tadeusz S.
Junior



Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:37, 25 Maj 2008    Temat postu:

Jeszcze dodając:

takie "miniaturowe" rotundy są też obok tuneli przy przystankach PKP:
Warszawa Włochy i, gdzie chyba najlepiej się prezentuje, przy Warszawa Ursus.
Te, i wspomniane we wcześniejszym moim poście, budowle są właśnie zbudowane z białych cegieł.
Wszystkie one, jak i same tunele zostały zbudowane, jak mi się wydaje, po wojnie. Nie jestem teraz pewien, tunelu w Brwinowie.

W wcześniejszym poście jest odnośnik do :
[link widoczny dla zalogowanych]
w którym można poczytać o relacjach świadków i grupy ludzi, nazwijmy ich badaczami tematu.

Czytając publikację tam zawartą nasunęło mi się więcej wątpliwości niż wyjaśnień:

1. Dlaczego nikt z badaczy nie wykonał sam zdjęcia tych budowli, baniami zwanymi?

2. Jest natomiast prezentowane zdjęcie wentylatora z silnikiem elektrycznym. Jak podano, udało się zachować dwa takie wentylatory. Szkoda, że nie podano co jest napisane na tabliczce znamionowej silników z zachowanych wentylatorów, rok budowy i firmę.
Silnik ten wygląda mi jakoś znajomo. Zdaje się, że firma Dolmel z Wrocławia takie produkowała /?/.

3. Ktoś sugeruje, że te cztery wentylatory miały moc silnika lotniczego!
Pozostawię to bez komentarza, ktoś mógł po prostu się na tym nie znać.

4. Ktoś inny podaje, że gdyby te wentylatory włączyć, to niemożliwy byłby ruch pociągów w tunelu!
Jak wyżej...
Tak nawiasem, to ruch pociągów odbywa się nad tunelem, a cztery wentylatory o średnicy śmigła 120cm. na pewno w niczym by nie przeszkadzały ruchowi pociągów, nawet gdyby odbywał się w tym tunelu.

5. Dalej podano, że: "przy rozbudowie tunelu zburzono kanały wentylacyjne wraz z baniami" ( może lepiej byłoby pisać okrągłymi budowlami, lub rotundami) a przecież: "można było tunel dla pieszych tak poprowadzić aby ominąć to wszystko, bo cała instalacja znajdowała się z boku tunelu".
Ten opis potwierdza tylko to, że w takim razie na zdjęciu zamieszczonym w książce, gdzie wyraźnie widać odkopany tunel w 1947 roku tę instalację byłoby widać!
Na tym zdjęciu widać dokładnie obie górne krawędzie tunelu, poza tym nie ma nic!
Jest to autopotwierdzenie, że cała instalacja została zbudowana po wojnie, możliwe że niekoniecznie w 1947 roku.

6. W tekście opisano próbę odzyskania wentylatorów ze złomu.
Z opisu wynika, że na teren punktu skupu złomu badacze wtargnęli samowolnie, bez zgłaszania się w biurze tego złomu!
Nie dziwi mnie zatem reakcja pracownika punktu, być może kierownika.
Nie opisano przy tym dokładnie samego incydentu, czego można się tylko domyślać.
A może było tak, że przybyłemu pracownikowi zarzucono, że utylizuje pamiątki narodowe, może zagrożono nawet panią sędziną!
Po takiej sprzeczce nawet próba wykupu spełzła na niczym, bo ów pracownik złomu, mógł podejrzewać podstęp i na wszelki wypadek nie skusił się na pieniądze i po prostu... wyprosił badaczy z terenu.
A sprawę można było niewątpliwie załatwić normalnie.
Sam niejednokrotnie pozyskiwałem różne elementy z różnych złomowni, niekiedy nawet nic za nie niepłacąc. Zdarzało się, że gdy kierownik złomu zobaczył, co chciałem nabyć, po prostu machał ręką. Oczywiście za duże wentylatory wraz z silnikami należałoby zapłacić, choćby z punktu formalnego, a nie wdzierać się na teren i potem powodować niepotrzebny konflikt. A tak jest zaraz teoria spiskowa.

7. Teoria spiskowa dominuje zresztą w całym opisie, zarzucając wszystkim blokowanie inicjatywy. Jest żal, że nikt nie wykonał dokumentacji, a przecież napisano, że badacze, którzy sami najlepiej doceniali rangę tematu, byli wielokrotnie na terenie tunelu. Czemu więc sami jej nie zrobili, nie obfotografowali, nawet za cenę domniemanego ryzyka ze strony SOK? Może za kolejnym razem by się udało? Dzisiaj byłoby im to policzone in plus. A tak to lepiej mieć pretensję do wszystkich, że sprawę zbagatelizowali.

8. Stwierdzenia w rodzaju: "Ujadali z daleka jak sfora gończych psów..."
oraz DOWÓD!! : "Dla nas jednak furia, pośpiech, szybkość likwidacji generatora były i są nadal pośrednim dowodem, że był on urządzeniem autentycznym, wchodzącym w skład komory gazowej w tunelu pod dworcem Warszawa Zachodnia".
ze swej strony uważam za całkowicie kompromitujące dla badaczy!
Każda inwestycja budowlana ma jakiś przewidziany harmonogram, którego należy się trzymać i jest to jak najbardziej normalne.

9. Kiedyś przy okazji robót w Alejach Jerozolimskich wykopano również duże wentylatory i domniemywano wtedy różnych tajnych schronów, instalacji, itp. Potem okazało się, że były to resztki urządzeń do oddymiania tunelu kolejowego linii średnicowej z czasów trakcji parowej.

Tadeusz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oelka
Moderator



Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 1303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: MDM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 21:50, 25 Maj 2008    Temat postu:

Ciekawe, ze zwolennicy istnienia komory gazowej duzo mowia, albo pisza na temat przebudowy - poszerzania tunelu w 1995 roku. A zupelnie nic na temat jego przebudowy w czasie budowy polaczenia al. Rewolucji Pazdziernikowej (al. Prymasa Tysiaclecia), z Alejami Jerozolimskimi i Wery Kostrzewy (Bitwy Warszawskiej 1920 roku) okolo 1973 roku. A juz wowczas przeprowadzono czesc prac niezbednych do jego poszerzenia.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zmisiek
Zasłużony dla SW



Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 1233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa-Solec-Litewska

PostWysłany: Pon 0:53, 26 Maj 2008    Temat postu:

czyli jak powiedział William of Ockham: entia non sunt multiplicanda praeter necessitatem - nie twórzmy niepotrzebnych bytów

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez zmisiek dnia Pon 0:53, 26 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michalc13
Junior



Dołączył: 09 Cze 2006
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Ostrowiec Św.
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:47, 26 Cze 2008    Temat postu:

Witam.

Mnie zastanawia czemu np. taka kreatura jak Rudolf Hoss nic nie pisze o tych komorach gazowych w swojej autobiografii? Przecież był on dosyć mocno wtajemniczony w sprawy zagłady i poniekąd był "pionierem" w stosowaniu Cyklonu B na masową skalę. Zastanawia mnie również fakt, że inne tego typu ośrodki eksterminacyjne były raczej sytuowane na uboczu, w terenie utrudniającym dostęp osobom postronnym. Tu nagle komory gazowe w centrum milionowego miasta. Po co gazować ludzi w Warszawie, gdy ma się gotowe ośrodki w odległości mniejszej niż 300 km, odpowiednio przygotowane? Dlaczego inne komory gazowe nie przypominają tych tuneli?

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
XYZ




Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 15
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Pią 3:36, 26 Gru 2008    Temat postu:

Witam wszystkich!
Czytając wątek przypomniałem sobie z lat wczesnej młodości osiedle baraków drewnianych (coś podobnego jak to które stało przy ul Pożarowej dopóki się FSO nie rozrosło ) zlokalizowane na połączeniu Młynarskiej i Obozowej (pole elekcyjne). Było to ok 1955 r a baraki o ile jestem sobie w stanie przypomnieć były trochę naadgryzione zębem czasu. Miejsce wyglądało dość ponuro. Czy to nie miało coś wspólnego z KL Warschau??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bart2005




Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Śro 13:50, 25 Mar 2009    Temat postu:



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bart2005 dnia Śro 13:51, 25 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WERTTREW
Ojciec Założyciel



Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 11234
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 302 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa, PL

PostWysłany: Śro 15:32, 25 Mar 2009    Temat postu:

Hmmm ...
Do "nabicia wiadomości" jest inne miejsce. To po pierwsze, a po drugie jak wrzucasz zdjęcie, które odnosi się do ładnych kilku postów wcześniej to wypadałoby napisać dlaczego to robisz?
Dla przeciętnego użytkownika konstrukcja z Ursusa (przy okazji w Brwinowie też taka jest) w wątku o KL Warschau, umieszczona bez słowa wyjaśnienia może być nieco "zaskakująca". Taka prośba na przyszłość.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bart2005




Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Czw 22:22, 26 Mar 2009    Temat postu:

Przepraszam w takim razie i dziękuję za usunięcie zbędnych wiadomości, zdjęcie zamieściłem, gdyż ktoś wcześniej był zainteresowany tymi "wieżami(?)" pomyślałem, więc, że może się ono przydać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna -> Zasłyszane opowieści i "legendy" Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Następny
Strona 12 z 14

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin