Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE
Stroroom WERTTREW'a
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

B17 w okolicach Płocka
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna -> Zasłyszane opowieści i "legendy"
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hiup
Zasłużony dla SW



Dołączył: 16 Mar 2006
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Kiełpin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 21:12, 28 Lis 2006    Temat postu:

PS
Albo mi się wydaje, albo ta fotka nie została zrobiona zaraz po wylądowaniu - w kabinie pilota widzę jakiegoś gościa i jakąs kobietę za gondolą zdemontowanego silnika. Brak chyba przedniego km i coś nie tak jest z przodem kadłuba - 2-e 'okienko'. jak na samolot lądujący awaryjnie to wygląda za dobrze - podwozie i śmigła wyglądają na całe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Scaramanga
Junior



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Wawka

PostWysłany: Wto 21:21, 28 Lis 2006    Temat postu:

Hiup napisał:
Jest jedno pewne - jest to B-17 Proponuję wysłac fotkę do Skrzydlatej Polski.


Ten szacowny periodyk sobie bym darowal...
Jesli nie wziales na serio tego tekstu o sadzie to czekam na kontakt, a postaramy sie cos w tej mierze zrobic bynajmniej nie w redakcji...SP : )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Scaramanga
Junior



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Wawka

PostWysłany: Wto 22:01, 28 Lis 2006    Temat postu:

Hiup napisał:
PS
ta fotka nie została zrobiona zaraz po wylądowaniu - widzę jakąs kobietę za gondolą zdemontowanego silnika. Brak chyba przedniego km i coś jak na samolot lądujący awaryjnie to wygląda za dobrze - podwozie i śmigła wyglądają na całe.


Awaryjne ladowanie nie obliguje uszkodzenia maszyny...wystarczy,ze mieli awarie i wyladowali w przygodnym terenie...
Kobiete... Shocked Shocked Shocked??? Widziales w tamtych latach na wsi kobiete w ogrodniczkach, demontujaca platowiec calowymi kluczami...???????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Scaramanga
Junior



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Wawka

PostWysłany: Wto 22:09, 28 Lis 2006    Temat postu:

No moze i kobieta...kumpel mnie przekonal,ze kolanka jej widac...w sumie jest cos jak zarys piersi przy "jej" lewej szelce...moze ten cien to pukiel wlosow przy glowie,charakterystyczne damskie ulozenie rak (czytaliscie cos o sieci sensorycznej? )...a klucz...co z kluczem...??? : )
Dzialka nie musza byc zdemontowane,wiezyczka moze byc po prostu obrocona...
Wiadomo jakie byly wtedy realia i " pamietajmy z kim oni sie wtedy kumali "...za posiadanie broni - czapa,a poza tym ich interesowal silnik co wydaje sie logiczne na wsi.Browningi jakby wymontowywalli,to raczej z innych stanowisk rowniez,ale jak widac nie spieszyli sie zbytnio majac czas na pozowanie do zdjecia...
Juz wiem to nie klucz ale bukiet kwiatow z pola...
I zagadka rozwiazala sie sama... : ))))


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
crom




Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Śro 11:30, 29 Lis 2006    Temat postu:

Tak naprawde to na tym zdjeciu sa trzy osoby. W kabinie siedzi własciciel zdjęcia, na skrzydle jego luba z tamtych lat i jest jeszcze jedna osoba w kabinie. To kolega tego starszego pana z młodych lat. I z tego co pamiętam to silnika nie było.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Scaramanga
Junior



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Wawka

PostWysłany: Śro 17:48, 29 Lis 2006    Temat postu:

crom napisał:
z tego co pamiętam to silnika nie było.


Czyli wydedukowalismy prawidlowo z moim przedmowca...przepraszam w/g Giertycha "przedmufcom"...
Ze silnika nie bylo,eta prawilna...W Kraju Rad nic sie nie marnowalo,a z reszta mial cztery to jeden mogl spokojnie zostawic dla towarzyszy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
crom




Dołączył: 02 Cze 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Czw 0:44, 30 Lis 2006    Temat postu:

Może i zabrali go "towarzysze" dla zbadania i zrekonstuowania. Jeśli tak to ci lotnicy musieli byc pewni tego że dolecą na 3 silnikach. Nie wiem czy było tak przy starcie ale wnioskuje to po tym że nie widać na zdjeciu uszkodzeń w miejscu gdzie był silnik. wygląda jak by był odjęty przez obsługe naziemną. Zastanawia mnie nadal co z tymi lotnikami. Czemu tak naprawde podjeli się tej ucieczki i czemu to nie chciano ich "internować" dwa lata po wojnie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Scaramanga
Junior



Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Wawka

PostWysłany: Czw 1:08, 30 Lis 2006    Temat postu:

crom napisał:
Zastanawia mnie nadal co z tymi lotnikami. Czemu tak naprawde podjeli się tej ucieczki i czemu to nie chciano ich "internować" dwa lata po wojnie...


To proste...nie lubili wodki i kawioru,a poza tym byli zatwardzialymi wrogami najdoskonalszego na swiecie systemu...
Nie chciano???Czyzby to byli uciekinierzy z kopalni rud uranu... ?
Byc moze, a w sumie dlaczego byc moze?...Z pewnoscia uciekli za zelazna kurtyne i opalali sie na plazach "majami bicz" kiedy u nasz na wsi kobielki rozbijaly sie traktorami... ; )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kazet-kz
Junior



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/7

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:15, 22 Cze 2009    Temat postu:

Nie wiem czy temat jest aktualny, ale zapewne chodzi o ten samolot:

[link widoczny dla zalogowanych]

Na portalu [link widoczny dla zalogowanych] można znaleźć taki oto opis:

"Stare zdjęcie bombowca amerykańskiego B-17, który wracając z bombardowania Berlina z powodu braku paliwa musiał lądować na polu w Reczynie koło Bodzanowa. Lądował 3 lutego 1945r. Oryginalne śmigło z tego samolotu zachowało się do dzisiaj i znajduje się w zabytkowej osadzie młyńskiej w Gąsewie."

Jeżeli opis na zdjęciu jest wiarygodny to samolot stał tam jeszcze w czerwcu 1945 roku.

Z opowiadań miejscowych poza śmigłem w gospodarstwach domowych znajdują się jeszcze inne części tego bombowca. Podobno sprawą tego samolotu zajmował się okoliczny leśnik, który zbierał informację od miejscowej ludności o pozostałych częściach i historii związanej z tą sprawą. Wiadomości nie weryfikowałem, także trudno mi stwierdzić czy przekaz jest wiarygodny.

Jeżeli jeszcze kogoś będzie interesować ten temat to spróbuję dowiedzieć się czegoś więcej... tym bardziej, że historię tą słyszałem po raz kolejny kilka tygodni temu od mieszkańca Bodzanowa, który ponoć zna tego leśnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nexo
Senior



Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 2:02, 23 Cze 2009    Temat postu:

To teraz ciekawostka...



Jest to zdjęcie z pudełka zawierającego moje rodzinne zdjęcia. Ciekawe, czy to może być ten sam samolot?

Mój dziadek należał po wojnie do komisji, która jeździła po wrakach samolotów i decydowała, co z ich osprzętu może się jeszcze przydać. Później był długoletnim pracownikiem Instytutu Lotnictwa i kierownikiem tamtejszej hamowni.

Na zdjęciu widać, że płatowiec ten stracił już co nieco.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jurand
Junior



Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Radom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 8:19, 23 Cze 2009    Temat postu:

Według mnie to inna maszyna. Na zdjęciu powyżej nad ostatnim okienkiem przedziału bombardiera i nawugatora widać "Y" z imienia samolotu, natomiast na tym dolnym (zbliżeniu) nawet śladu tej litery. Oprócz tego na niższym zdjęciu wyraźnie widać pas przeciwodblaskowy przed kabiną pilotów a na górnym wygląda to tak, jakby tego pasa nie było. Może to być jednak złudzenie wynikające z innej perspektywy ujęcia, bo chyba jednak wszystkie samoloty taki pas miały malowany, choć nie wiem, czy wszystkie miały dokładnie taką samą powierzchnię malowaną tym matowym lakierem. Może w trakcie eksploatacji jego rozmiary uległy powiększeniu, bo raczej chyba nie w "drugą stronę".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pilot44
Senior



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 1:50, 03 Lip 2009    Temat postu:

Scaramanga napisał:
crom napisał:
Dziękowac dobry człowieku... Very Happy

Ok zapodałem



Witaj!
Co z reszta zdjec? Pisales,ze : "są to kserokopie jak juz pisałem"
Jakosc wzgledna,ale moze przejdzie...

Widoczna na fotografi B 17 jest w wersji "G". Wskazuje na to obecność przedniej wieżyczki pod kadłubem i bocznych stanowisk w nosie kadłuba. Ten model budowano od sierpnia 44 roku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pilot44
Senior



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 2:06, 03 Lip 2009    Temat postu:

Jurand napisał:
Według mnie to inna maszyna. Na zdjęciu powyżej nad ostatnim okienkiem przedziału bombardiera i nawugatora widać "Y" z imienia samolotu, natomiast na tym dolnym (zbliżeniu) nawet śladu tej litery. Oprócz tego na niższym zdjęciu wyraźnie widać pas przeciwodblaskowy przed kabiną pilotów a na górnym wygląda to tak, jakby tego pasa nie było. Może to być jednak złudzenie wynikające z innej perspektywy ujęcia, bo chyba jednak wszystkie samoloty taki pas miały malowany, choć nie wiem, czy wszystkie miały dokładnie taką samą powierzchnię malowaną tym matowym lakierem. Może w trakcie eksploatacji jego rozmiary uległy powiększeniu, bo raczej chyba nie w "drugą stronę".
Pas przeciwodblaskowy przed kabiną pilotów malowano na samolotach w kolorze aluminium. W samolotach malowanych na kolor zieleni pasów takich nie malowano co można zobaczyć na fotografiach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pilot44
Senior



Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/7

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 2:36, 03 Lip 2009    Temat postu:

kazet-kz napisał:
Nie wiem czy temat jest aktualny, ale zapewne chodzi o ten samolot:

[link widoczny dla zalogowanych]

Na portalu [link widoczny dla zalogowanych] można znaleźć taki oto opis:

"Stare zdjęcie bombowca amerykańskiego B-17, który wracając z bombardowania Berlina z powodu braku paliwa musiał lądować na polu w Reczynie koło Bodzanowa. Lądował 3 lutego 1945r. Oryginalne śmigło z tego samolotu zachowało się do dzisiaj i znajduje się w zabytkowej osadzie młyńskiej w Gąsewie."

Jeżeli opis na zdjęciu jest wiarygodny to samolot stał tam jeszcze w czerwcu 1945 roku.

Z opowiadań miejscowych poza śmigłem w gospodarstwach domowych znajdują się jeszcze inne części tego bombowca. Podobno sprawą tego samolotu zajmował się okoliczny leśnik, który zbierał informację od miejscowej ludności o pozostałych częściach i historii związanej z tą sprawą. Wiadomości nie weryfikowałem, także trudno mi stwierdzić czy przekaz jest wiarygodny.

Jeżeli jeszcze kogoś będzie interesować ten temat to spróbuję dowiedzieć się czegoś więcej... tym bardziej, że historię tą słyszałem po raz kolejny kilka tygodni temu od mieszkańca Bodzanowa, który ponoć zna tego leśnika.
Jak wynika z literatury "Wojna w powietrzu 1939-1945" Janusza Piekałkiewicza: "W sobotę 3lutego, Berlin przeżywa najcięższy jak dotąd nalot w tej wojnie. Przed południem na mocno zachmurzonym niebie pojawia się 937 maszyn B 17 i B 24 z 8 Armii Sił Powietrznych USA wraz z 613 myśliwcami osłony Mustang i Thunderbolt. W ciągu 53 minut zrzucają one 2267 ton bomb na dzielnice Tempelhof, Schoneberg, Kreuzberg oraz okolice dworca Anhalter Banhof. Niemieckie myśliwce i artyleria przeciwlotnicza strącają pięć B 24 Liberator, trzydzieści jeden B 17 Flying Fortress, osiem P 51 Mustang i jednego P 47 Thunderbolt". Jak z tego wynika jest to "jeden z trzydziestu jeden". Mając uszkodzenia leciał zgodnie z instrukcją w stronę terenów zajetych przez rosjan.


Z Reczyna do Płocka jest tylko około 20 km, wiec może to być ten sam samolot tylko inaczej "umiejscowiony"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jurand
Junior



Dołączył: 14 Lut 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Radom
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:33, 03 Lip 2009    Temat postu:

Cytat:
Pas przeciwodblaskowy przed kabiną pilotów malowano na samolotach w kolorze aluminium. W samolotach malowanych na kolor zieleni pasów takich nie malowano co można zobaczyć na fotografiach.

Wiem Tato.... przecież to Twoje książki mnie kształtowały Wink Niemniej jednak śmiem twierdzić, że oba te samoloty na zdjęciach są w kolorze aluminium... gdyby to była zieleń, wydaje mi się, że byłyby ciemniejsze, nawet na czarno-białych zdjęciach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna -> Zasłyszane opowieści i "legendy" Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin