Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE
Stroroom WERTTREW'a
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Toruń
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna -> Nasze odkrycia w całej Polsce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rybka
Zasłużony dla SW



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Józefów k/Błonia

PostWysłany: Śro 21:35, 16 Cze 2010    Temat postu:

Ja na temat "trafień" rozmawiałam z maszynistą KM... straszne są te historie...

Wracając do obręczy... Myślicie, że "trafienia" mają coś wspólniego z białym kolorem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
phinek
Senior



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Jelonki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:40, 16 Cze 2010    Temat postu:

Jedynie może być taki, aby robol łapska między koło a szynę na kanale nie wstawił... przecież, jak leci na Ciebie 2 tysiące ton rozpędzone do 80 km/h to kolor obręczy ma tu najmniejsze znaczenie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rybka
Zasłużony dla SW



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Józefów k/Błonia

PostWysłany: Śro 23:03, 16 Cze 2010    Temat postu:

Dla tego, na kogo leci 2 tysiące ton to w sumie nie ma znaczenia ale mnie ten kolor obręczy męczy Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oelka
Moderator



Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 1303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: MDM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:31, 17 Cze 2010    Temat postu:

Rybka napisał:
Wracając do obręczy... Myślicie, że "trafienia" mają coś wspólniego z białym kolorem?

Dla poprawy widocznosci czolownice zawsze malowano na czerwono. A w latach 80. po zderzeniu z ciezarowka wiozaca zolnierzy zdecydowano o malowaniu scian przednich w lokomotywach spalinowych i elektrycznych na kolor zolty. Z czego wycofano sie po wprowadzeniu calodobowego uzywania reflektorow w pojazdach trakcyjnych.
Natomiast biale obrecze i kilka innych szczegolow pozwolilo odroznic polskie malowanie od niemieckiego, ktore bylo wzorem dla osob decydujacych kiedys o kolorach polskich lokomotyw. Najlatwiej zobaczyc to na lokomotywach tej samej serii. Jako przyklad mozemy sobie wziac uproszczony niemiecki parowoz wojenny serii 52. W Polsce kilkaset tych lokomotyw pracowalo dlugie lata po wojnie jako seria Ty2. A wiec niemiecki [link widoczny dla zalogowanych] i polski [link widoczny dla zalogowanych].

Krzysztof


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rybka
Zasłużony dla SW



Dołączył: 28 Cze 2006
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Józefów k/Błonia

PostWysłany: Czw 9:01, 17 Cze 2010    Temat postu:

Dzięki!
Masz u mnie medal za cierpliwość Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciejszkocki
Don Penetratore



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 2825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: z Mokotowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 11:10, 17 Cze 2010    Temat postu:

phinek napisał:
Jedynie może być taki, aby robol łapska między koło a szynę na kanale nie wstawił... przecież, jak leci na Ciebie 2 tysiące ton rozpędzone do 80 km/h to kolor obręczy ma tu najmniejsze znaczenie...


Lokomotywa chyba nie waży 2 tysięcy ton? Może cały pociąg? Poproszę o wyjaśnienie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radek_m
Senior



Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 528
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Pruszków a dawniej Legionowo

PostWysłany: Czw 14:21, 17 Cze 2010    Temat postu:

dla ST 44 masa służbowa to 116,5 T (masa służbowa to całkowita masa netto pojazdu szynowego wraz z obsługą i pełnym zapasem materiałów eksploatacyjnych (piasek, woda, paliwo)

Ty-t ms = 146,9 t
ol49 ms = 144,9 t

więc to są setki, a nie tysiące ton


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ptr
Senior



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Stare Bemowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 15:08, 17 Cze 2010    Temat postu:

Jak się doda kilka wagonów towarowych po około 80 ton to się spokojnie może uzbierać 2000 ton na jeden pociąg.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
phinek
Senior



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Jelonki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 0:33, 18 Cze 2010    Temat postu:

No właśnie spokojnie... bo i 4000 ton się zdarza.

Dla ułatwienia przyjmijmy że:
Lokomotywa = 100 t
Wagon osobowy = 50 t
Wagon towarowy = 80 t

Lub inaczej nacisk jednej osi to max 22,5 tony... zazwyczaj nie mniej niż 12 t (wagony osobowe) 17 t (lokomotywy i wagony towarowe).
Stajemy obok pociągu... liczymy kółka i mnożymy... uzyskujemy przybliżony wynik.

Wersja dla kolek wąskotorowych:

Lokomotywa - 18-32 t (pomijam najmniejsze lokomotywki o masie 8 t)
Wagon osobowy - 15-20 t
Wagon towarowy - 15-25 t

Stąd małe turystyczne pociągi wąskotorowe osiągają masę ok. 100-150 ton zaś dawniej towarowe to i 400-500 ton potrafiły mieć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciejszkocki
Don Penetratore



Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 2825
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 43 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: z Mokotowa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:47, 18 Cze 2010    Temat postu:

No i wszystko jasne - dziękuję!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
phinek
Senior



Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Jelonki
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 11:50, 27 Cze 2010    Temat postu:

Polecam szczególnie ciekawy felietonik kolegi z forum 750mm.pl:

[link widoczny dla zalogowanych]

Jest to dobre podsumowanie tematu "czerwonych kół".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ptr
Senior



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 651
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Stare Bemowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 23:47, 28 Cze 2010    Temat postu:

Na tej stronie można przeczytać wzmianki prasowe o wypadkach kolejowych z okresu 1853-1933 r. :

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna -> Nasze odkrycia w całej Polsce Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin