Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE
Stroroom WERTTREW'a
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Parowóz Pm36 2 w tarapatach.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna -> Piszta, co chceta!
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Berjer
Przyjaciel Stroroom



Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 1701
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Warszawa
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 10:28, 14 Maj 2012    Temat postu: Parowóz Pm36 2 w tarapatach.

Są u nas koledzy "specjaliści" w tematyce kolejowej. Nie pamiętam czy u nas to już było. Spotkałem na innym forum i podpisałem.
Pozostawiam Kol. Kol. do własnego uznania i ewentualnych komentarzy na temat "Pięknej Heleny". Tak podobno nazywano Pm36 2.

[link widoczny dla zalogowanych]

Fotkę "Pięknej Heleny" ściągnąłem ze "strony kolejowej" bez pytania o zgodę ale chyba nie będą mieli pretensji ?

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ptr
Senior



Dołączył: 28 Mar 2008
Posty: 650
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: Stare Bemowo
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:52, 14 Maj 2012    Temat postu:

Decyzja o odstawieniu Pm36 nie jest zła, nie wzięła się z sufitu. Petycję tą stworzyła chyba osoba o małej wiedzy na temat aspektów technicznych związanych z eksploatacją parowozów.
Jest to więc ogólnie średnio funkcjonalny parowóz. To po prostu drugi prototyp tej konstrukcji, po którym nie zatwierdzono jej do dalszej seryjnej budowy z racji miernych własciwości. Więcej tego typu maszyn nie zbudowano. Drużyny prowadzące go regularnie narzekają że muszą prowadzić nim za ciężkie składy, co wpływa negatywnie na bezpieczeństwo i zużycie samego parowozu. Często się więc defektuje. To wszystko wpływa na to że jest on, w stosunku do innych czynnych parowozów, rzadziej używany mimo iż na swoją eksploatację pochłania większe fundusze. Jego przebiegi między naprawami są krótkie. Swoją popularność zawdzięcza chyba jedynie pierwszej maszynie ze swojej serii - Pm36-1, która miała modną wówczas ( w 1936r) otulinę aerodynamiczną. Fundusze które trzeba by przeznaczyć na jego remonty, naprawy bieżące i eksploatację mogły by być dużo efektywniej wykorzystane na innych polskich maszynach - np [link widoczny dla zalogowanych].
Podsumowując:
Przedłużenie eksploatacji Pm36-2 = marnowanie wynalazku fenicjan

P.S.
A co do samej nazwy <Pi> jest to jakiś dziwny chwyt pod publiczkę i zagranicznych miłośników jarmarcznych rozrywek (z jednej strony parowozu to przezwisko napisane jest po angielsku). Osobiście mi się ta nazwa nie podoba.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ptr dnia Pon 14:06, 14 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
oelka
Moderator



Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 1303
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: MDM
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:26, 14 Maj 2012    Temat postu:

Ptr napisał:
Decyzja o odstawieniu Pm36 nie jest zła, nie wzięła się z sufitu. Petycję tą stworzyła chyba osoba o małej wiedzy na temat aspektów technicznych związanych z eksploatacją parowozów.
Jest to więc ogólnie średnio funkcjonalny parowóz. To po prostu drugi prototyp tej konstrukcji, po którym nie zatwierdzono jej do dalszej seryjnej budowy z racji miernych własciwości. Więcej tego typu maszyn nie zbudowano.

Nie było przed wojną, a po wojnie tym bardziej zapotrzebowania na szybkie parowozy do lekkich pociągów ekspresowych, a do takiego ruchu nadawała się ta seria.
Jednak trudno mówić, czy ktoś zamierzał budować większą ilość tych lokomotyw, gdyż Pm36 powstały faktycznie w celach naukowych. Chodziło o badania wpływu otuliny aerodynamicznej na osiągi lokomotywy oraz zużycie węgla i wody.
W celu badań porównawczych powstały dwie lokomotywy: Pm36-1 otuliną i Pm36-2 bez otuliny.
Cytat:
Drużyny prowadzące go regularnie narzekają że muszą prowadzić nim za ciężkie składy, co wpływa negatywnie na bezpieczeństwo i zużycie samego parowozu. Często się więc defektuje.

Praca pomocnika w tej lokomotywie do łatwych również nie należy, ze względu na odległość między skrzynią węglową tendra a paleniskiem, przy braku mechanicznego podajnika węgla.

Cytat:
Fundusze które trzeba by przeznaczyć na jego remonty, naprawy bieżące i eksploatację mogły by być dużo efektywniej wykorzystane na innych polskich maszynach - np [link widoczny dla zalogowanych].

Jest jeszcze jedna sprawa, jeśli lokomotywa ma pracować w Wolsztynie, to niech to będzie taka lokomotywa, którą można tam obrócić i która pasuje do lokalnej linii kolejowej.
Pm36 w okresie międzywojennym pojawiały się głównie na linii Warszawa - Poznań obsługując odcinek Poznań - Konin.

Cytat:
A co do samej nazwy <Pi> jest to jakiś dziwny chwyt pod publiczkę i zagranicznych miłośników jarmarcznych rozrywek (z jednej strony parowozu to przezwisko napisane jest po angielsku).

Po angielskiemu, bo na tabliczce jest "Beautiful Helena"
Do tego tabliczki nie mają nic wspólnego z czasem liniowej eksploatacji lokomotywy. Zdaje się, że był to, podobnie jak zielone trawiaste malowanie pomysł Anglików z The Wolsztyn Experience, którzy kiedyś mieli dużo do powiedzenia w Wolsztynie. I w ten sposób odremontowano polską lokomotywę na angielską modłę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna -> Piszta, co chceta! Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin