Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE
Stroroom WERTTREW'a
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mosty, wiadukty i tunele kolejowe

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna -> Bunkry Burzy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
burza
Zasłużony dla SW



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Nie 17:57, 10 Sty 2010    Temat postu: Mosty, wiadukty i tunele kolejowe

Kruklanki - ruiny mostu znajdują się nad rzeką Sapiną. Most powstał w XIX wieku, w czasie intensywnej rozbudowy połączeń kolejowych w tamtejszych okolicach. W czasie I wojny światowej Niemcy wysadzili jedno z przęseł, jednak całość zniszczeń pochodzi z 1945r. Podobno miejscowa ludność wysadziła most w celu zapobiegnięcia wywozowi rekwirowanych dóbr.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez burza dnia Pią 12:59, 06 Lut 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fbatekb
Senior



Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 1099
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: FortBema

PostWysłany: Śro 15:11, 03 Lut 2010    Temat postu:

Starałem się zrobić tak żeby zbyt wiele fotek się nie powtarzało.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
burza
Zasłużony dla SW



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Śro 19:26, 03 Lut 2010    Temat postu:

Dziękuję za rozszerzenie tematu fotkami, ciekawe są te schrony/kochbunkry w okolicy mostu (nie najlepiej wyszły mi na zdjęciach). Jeden jest też przy drodze dojazdowej w sporej odległości od samego mostu, przy lesie po lewej stronie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fbatekb
Senior



Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 1099
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 52 razy
Ostrzeżeń: 0/7
Skąd: FortBema

PostWysłany: Pią 12:15, 05 Lut 2010    Temat postu:

Jeśli Burza nie będzie miała nic przeciwko uzupełnię temat fotkami "z miasta Kruklanki" Cool

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fbatekb dnia Pią 12:15, 05 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
burza
Zasłużony dla SW



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Pią 18:09, 05 Lut 2010    Temat postu:

Nie mam nic przeciwko, wklejaj śmiało, jak coś możesz dorzucić do któregoś tematu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
burza
Zasłużony dla SW



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Pią 20:32, 11 Cze 2010    Temat postu:

Kolejne znalezisko pochodzi z miejscowości Kowary, dzielnica Podgórze, na Dolnym Śląsku. Jest to nieczynny już tunel łączący Kowary z Kamienną Górą, powstały w 1905 roku. Tunel prowadzi pod tzw. Drogą Głodu. W dziewiętnastym wieku, gdy tkactwo zaczęło podupadać i mieszkańcy nie mieli w jaki sposób zarabiać na swe utrzymanie, zapanował powszechny głód. Władze postanowiły go zażegnać, organizując zastępu robotników do budowy drogi z Kowar do Kamiennej Góry, za groszowe wynagrodzenie. Dzięki tej drodze i połączeniu dwóch miejscowości pod Przełęczą Kowarską, głodujący ludzie zyskali możliwość przeżycia. Stąd wzięła się właśnie nazwa Drogi Głodu. Sam tunel pod Przełęczą ma długość 1025 m.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez burza dnia Pią 13:07, 06 Lut 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
burza
Zasłużony dla SW



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Nie 12:02, 20 Cze 2010    Temat postu:

Kolejnym obiektem z miejscowości Kowary jest kamienny wiadukt kolejowy nad ul. Wiejską i rzeką Jedlicą. Należał on do nieczynnej już trasy Kowary-Kamienna Góra.

Widok od ul. Wiejskiej:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Widok z góry:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez burza dnia Pią 13:12, 06 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
burza
Zasłużony dla SW



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Czw 17:00, 23 Sie 2012    Temat postu:

Stacjonując w Łagowie Lubuskim po raz trzeci, wreszcie znaleźliśmy chwilę by uwiecznić tamtejszy most kolejowy przy ul. Mostowej. Most ma długość 40 metrów. Wybudowano go w 1909 roku, przy okazji budowy linii kolejowej prowadzącej od Międzyrzecza do Toporowa. Obiekt w całości wykonano z cegły, prócz schodów i betonowego koryta pod torowisko.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
burza
Zasłużony dla SW



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Czw 22:32, 02 Sty 2014    Temat postu:

Początkiem sierpnia będąc na północy Polski odwiedziliśmy miejscowość Żukowo, by sfotografować tamtejszy wiadukt kolejowy na linii Gdynia - Herby. Wybudowali go, w ramach odszkodowań wojennych, Francuzi w 1927 roku. Po wojnie most został odbudowany przez Szwedów.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
burza
Zasłużony dla SW



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Pią 13:30, 06 Lut 2015    Temat postu:

Dodam jeszcze wiadukt kolejowy w Wiśle-Głębce. Wybudowano go w latach 1931-33. Ma długość 122 metrów, a wysokość 25 metrów. Pod obiektem znajduje się tablica informacyjna z historią i opisem wiaduktu. Podczas robienia fotek przegoniła nas szybko nadchodząca prawdziwa burza Smile

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
burza
Zasłużony dla SW



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Pią 15:11, 06 Lut 2015    Temat postu:

Dodam ciekawe nieukończone obiekty i wiadukt mieszczący się w okolicy śląskich Ptakowic / Zbrosławic. Kolega poz=kazał nam to miejsce przy okazji wycieczki w okolice Zbrosławic i poszukiwania tamtejszego radaru Wurzburg Riese. Niestety nic więcej nie wiem o tych obiektach, nie mogę znaleźć żadnej informacji w sieci, choć szukam już od przeszło 2 godzin.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
burza
Zasłużony dla SW



Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 84 razy
Ostrzeżeń: 0/7

PostWysłany: Pią 15:42, 06 Lut 2015    Temat postu:

Kamienny wiadukt w Starym Bielsku (dzielnica Bielska-Białej) jak sądzę pochodzi z lat 1888-1900, gdy powstała linia kolejowa Bielsko-Biała - Cieszyn.
Dawniej pod tym obiektem przechodziła droga z sygnalizacją świetlną dopuszczającą jednorazowo przejazd tylko w jedną stronę, z racji bardzo wąskiego tunelu, dwa auta nie były w stanie minąć się.
Przy okazji budowy Zachodniej Obwodnicy (w latach 1995-2006) chciano wiadukt usunąć, ale jako, że jest to zabytek na szczęście nie wykonano tego zamierzenia. Aby nie burzyć zabytkowej budowli, postawiono kolejny wiadukt i to pod nim przeszła nowa droga, a stary obiekt pozostał dla pieszych.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez burza dnia Pią 15:43, 06 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Wojenne tajemnice - WARSZAWA i OKOLICE Strona Główna -> Bunkry Burzy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin